Osoby nie działające na co dzień w branży transportowej, mogą mieć pewien problem z terminologią stosowaną w ofertach firm spedycyjnych. Niektóre są pisane zbyt zawiłym językiem. Jednym z terminów pojawiającym się w ofertach jest gestia transportowa. Jest to nic innego jak umowa pomiędzy firmą transportową a klientem. Powinna ona określać jak najwięcej szczegółów usługi. Wśród nich powinny znaleźć się szczegółowe informację o miejscu odebrania ładunku oraz miejscu jego rozładowania. Czas na wykonanie usługi oraz środki transportu, którymi towar zostanie przewieziony. Najważniejszymi elementami takiej umowy, jest określenie tego, w jaki sposób towar zostanie zabezpieczony oraz kto poniesie ewentualne konsekwencje jego uszkodzenia. Warto na to zwrócić uwagę, aby nie doprowadzić do sytuacji, w której spedytor odetnie się od odpowiedzialności za towar.
Więcej informacji o gestii znajduje się na stronie netpaka.eu.